fbpx

Test: Toyota Corolla TS 2.0 HSD E-CVT GR Sport

Toyota Corolla TS 2.0 HSD E-CVT GR Sport model je koji bi trebao da donese funkcionalnost, sportski stil, ali i dinamičnost

Toyota Corolla TS 2.0 HSD E-CVT GR Sport model je koji bi trebao da donese funkcionalnost, sportski stil, ali i dinamičnost. Nećemo se više baviti podatkom da je model Toyota Corolla najprodavaniji na planeti. To što je prodato skoro 50 miliona komada zasluga je kvaliteta, onoga što je nudila, ali i činjenice da se proizvodi već više od pola veka, i da je imala čak 12 generacija. A pokazao se da čak ni to nije garant uspeha, pa je i Corolla, kao modelna linija potonula i bila zamenjena Aurisom.
Šta je bilo, bilo je, prošlost ostaje istoričarima, a budućnost stratezima. A u Toyoti stratezi su rekli da treba vratiti ime Corolla, i to u tri karoserijske verzije, zadržati čak i klasičnu limuzinu, od koje su mnogi počeli da beže, a uz klasični hatchback zadržati i karavan. Zanimljvo i hrabro, a moglo bi se shvatiti i kao gledanje ka kupcima koji sebe ne vide u „cross ovo, i cross ono“ verzijama. A takvih ima sasvim dovoljno da se njima prilagodi nova modelna linija.
TS za karavan a ne samo za sportsko izdanje
Kada se cela ova priča smesti u kontekst karavana postoji nekoliko elemenata koje treba konstatovati. Kao prvo, Corolla TS nije „namunjena“ Corolla iz sportskog odeljenja. Oznaka TS sada pripada karavanu i označava Touring Sports. Kao drugo, a nastavlja se na prvo, da, Toyota je dosta mudro svoj karavan orijentisala ka sportskom a ne „lubeničarskom“, pa nekako stalno asocira na ono što je Alfa napravila modelom 156 Sportwagon.
Doduše, to znači da se TS sasvim sigurno ne može pohvaliti i najvećom zapreminom prtljažnika i najvećom praktičnošću, ali može, za jedan karavan, sasvim atraktivnom karoserijom postavljenom na velik međuosovinski razmak od 2.700 milimetara. Pri tom, ovo je i urbani karavan karavan koji svojom dužinom od 4,65 metara nije glomazan i nepraktičan. Kao treće, a neće se dopasti tipičnim ljubiteljima karavana, u pogonskoj ponudi nema dizela.
Međutim, na pomen pogona stižemo do suštine ovog testa. Iza podugačke oznake Toyota Corolla TS 2.0 HSD E-CVT GR Sport nalazi se najsnažnija pogonska opcija i verovatno najatraktivniji paket opreme koji se može dobiti uz ovaj model, iako iznad njega postoji još viši Executive.
Nije prečica
Nije Toyota udarila prečicom pa „sklepala“ Corollu najkraćim i najjeftinijim putem. Krenula je od nule, da bi modelu podarila i novi imidž i novi kvalitet. Skraćeno, da bi na, do nedavno, mesto kombinacije Auris/Corolla postavila jednu stvarno novu Corollu. Početna nula značila je i novi temelj, što bi u automobilskom žargonu značilo novu platformu. TNGA platforma originalno je razvijena za veći i teži Camry. Osim što je zadnjoj osovini umesto torzione podarena multilink osovina, spustila je poziciju motora niže, ali i sedišta, čime je, barem bi trebalo, postignuta win-win kombinacija – spuštenog težišta i preciznijeg vođenja zadnjih točkova.
GR Sport deo oznake testiranog modela nije puka forma koja treba da asocira na aktivnosti Toyote na sportskim poljima za koje je zaduženo GR (Gazoo Racing) odeljenje. U slučaju testiranog vozila, GR donosi odlična prednja sportska sedišta, koja ne samo da odlično zgledaju, nego su sasvim sigurno među najboljima u C segmentu.
Iako su sa mehaničkim podešavanjem, vrlo lako se nalazi idealna pozicija sedenja za upravljačem, a ni suvozač nije zaboravljen. U praksi se često može naići na situaciju da se vozačko i suvozačko sedište zapravo značajno razlikuju po mogućnostima podešavanja i udobnosti. U Toyoti Corolli TS 2.0 HSD E-CVT GR Sport to nije slučaj i suvozač ma na raspolaganju isto što i vozač.
Japanskim automobilima nikad nije nedostajalo osnovne funkcionalnosti, ali im je nedostajala finoća, preciznost izrade, osećaj kvaliteta koji se postiže izborom materijala i preciznošću uklapanja. Za početak, Corolla TS donosi odličnu ponudu prostora, a pogotovo na zadnjoj klupi. Hodovi prednjih sedišta su veoma dugi pa se i za visoke osobe može naći sasvim dovoljno prostora, a da čak i iza njih ima dovoljno prostora za odrasle osobe.
Toyota je evidentno dosta radila na odabiru materijala. Najvećim delom izgubio se osećaj jeftine plastičnosti, Kabina je dobro organizovana, a ergonomija zadovoljena, mada će nadprosečno visokim vozačima možda zafaliti još koji centimetara podizanja upravljača nagore, a i po koji centimetar prostora za glavu.
Ono što ne treba očekivati u Corolli su kitnjasti detalji. Toga ovde nema, ali više nema ni osećaja siromaštva, više ima neke vrste svedene elegancije, i, evidentno, u Toyoti po ovom pitanju duvaju neki drugi vetrovi. Doduše, uvek može bolje, a to zna i Toyota, pa je za očekivati da se poneka sitna nepreciznost u završnoj obradi i uklapanju otkloni, ako ne pre, sigurno na restilizaciji modela.
Ono čime Corolla generalno raduje kupce je oprema, koja već u baznom paketu donosi digitalnu instrument tablu i često hvaljeni Toyota Safety Sense paket bezbednosnih asistencija. Tačnije kod osnovnih paketa opreme instrumentacija je kombinacija dosta velikog centralnog TFT ekrana u boji od 4.2 ili 7” (od drugog Luna paketa opreme) i dva analogna instrumenta – obrtomera i pokazivača količne goriva. Dobra rezolucija i pregledna grafika savršeno rade svoj posao, ali nema preteranih opcija promene grafike prikaza, što i nije neka velika mana. Višenamenski ekran, već od drugog nivoa opreme je “Toyota Touch 2” dijagonale 8”, a proizvođač se opredelio za položeni “tablet” stil ugradnje.
Po ovoj osnovi, Corolla nudi sve aktuelne mogućnosti, mada osim pregleda ekonomičnosti vožnje, malo čime se izdvaja u odnosu na konkurenciju. Testirani paket opreme je samo jednu stepenicu ispod najvišeg, što znači da GR Sport ima gotovo sve što proizvođač nudi, uključujući i korisni, veliki kolorni HUD i digitalnu instrument tablu sa velikom količinom informacija u svakom trenutku.
Karavan se po pravilu kupuje zbog potrebe za dodatnim prtljažnim prostorom. Toyota Corolla TS 2.0 HSD E-CVT GR Sport nudi solidnih i upotrebljivih 581 litara. Sport paket opreme podrazumeva i komforna elektropomična vrata prtljažnika, uključujući i senzor ispod zadnjeg odbojnika i mogućnost otvaranja vrata pokretom noge. Preklapanje naslona sedišta je polugama iz prtljažnika što je veoma praktično, međutim, pored toga što će porasti na 1.591 litru, pod se neće pretvoriti u ravnu površinu, nego će ostati „stepenik“ koji čine nasloni sedišta. Ispod poda prtljažnika, a obzirom da nema rezervnog točka, oslobođen je dodatni prostor, koji je zgodan za odlaganje mokrih i prljavih stvari. U osnovi, ovo je lep sportski karavan, ali ne i rekorder po funkcionalnosti.
Odličan paket
U ovom testu mora se fokusirati na 2.0 HSD E-CVT deo oznake modela. Kod Toyote pod oznakom Hybrid uvek radi u o takozvanom pogonskom konceptu samopunećeg baterijskog vozila. U praksi, to znači da hibridni pogon kombinuje motor sa unutrašnjim sagorevanjem, elektromotor i bateriju. Međutim, baterija je malog kapaciteta, a u vožnji se automatski i po potrebi dopunjava isto kao što elektromotor po potrebi i spram zahteva vožnje „uskače“ sa svojim delom snage. Šta više, zanimljivo je tokom vožnje videti kako s vremena na vreme kazaljka obrtomera pada na nulu i nakon izvesnog vremena vraća se u zonu obrtaja kakva se može očekivati u tom trenutku. U Toyoti Corolli TS 2.0 HSD E-CVT GR Sport ovaj proces se događa tako diskretno da ga vozač ni po čemu ne oseti.
Međutim, za „paket“ 2.0 benzinca koji ima svoje 152 KS i 190 Nm, elektromotora od 109 KS sa 202 Nm maksimalnog obrtnog momenta i CVT menjač možemo reći da je idealna kombinacija. Obzirom da kod hibridnog pogona maksimalnu snagu ne čini prosto sabiranje raspoloživog, vozač pod papučicom gasa ima 184 KS. A ima pogonski sistem vrhunske kulture rada, vrlo tih i uglađen. Pored toga, 184 KS potpuno opravdava oznaku GR Sport, tim pre što serijski niskoprofilni pneumatici na točkovima od 18“ doprinose nešto tvrđem trimu ogibljenja i prijatno direktnom upravljaču. Balans ovog karavana iznenađujuće je dobar i ima tek laganu tendenciju ka podupravljanju, koju efikasni ESP lako neutrališe.
Toyota Corolla TS 2.0 HSD E-CVT GR Sport je i izraziti dugoprugaš. Udobnim sedištima i dobrom zvučnom izolacijom poziva na dugo putovanje, ali se ne „stidi“ ni dinamičnije vožnje. Motor snage ima uvek i svako ubrzavanje obavlja bez napora. Do 100 km/h ubrzava za 8 sekundi, ali prijatniji deo su efikasna međuubrzanja. Po pitanju potrošnje Toyota Corolla TS 2.0 HSD E-CVT GR Sport je na svom terenu u gradu i u vožnji lokalnim putevima, kada se zadovoljava sa malo preko 5 l/100 pa čak i ispod toga, ali se pri konstantnoj brzini od 130 km/h na autoputu podiže na 6.7 litara, što je i dalje sasvim prihvatljivo. Zanimljivo je i da je Toyota uspela da ukroti ponekad neprijatno „režanje“ motora pri ubrzavanju koje je tipično za CVT menjače koji motor održavaju u visokim obrtajima.
Na kraju testa možemo zaključiti da je Toyota Corolla TS 2.0 HSD E-CVT GR Sport odličan paket sa odlično odmerenom motorizacijom koja donosi i dinamiku i udobnost i ekonomičnost. Ostaje pitanje koliko mora da se plati? Cena testiranog vozila je 39.000 evra, od čega treba odbiti subvenciju od 2.500 evra za hibridni pogon, pa govorimo o 36.500 evra. Da je lako dohvatljivo, sigurno nije, ali ne možemo se oteti utisku i da ovaj model ipak nije precenjen što sve češće srećemo u autoindustriji praktično u svim segmentima.

Model

Toyota Corolla TS 2.0 HSD E-CVT GR Sport

Dužina/ širina/ visina (mm) 4.650/ 1.790/ 1.435
Međuosovinski razmak (mm)

2.700

Masa vozila praznog (kg.)

1.560

Maksimalna dozvoljena masa vozila (kg.)

1.955

Dozvoljena masa prikolice sa kočniciom kg

750

Zapremina prtljažnog prostora (l)

581/1.591

Hibridni pogon
SUS Motor

Benzinac

Gorivo

Benzin

Broj cilindara/ ventila

4/16

Radna zapremina (ccm)

1.986

Snaga pri o/ min. (KS) 152 / 6.000 o/min
Maksimalni obrtni moment pri o/ min. (Nm) 190 pri 6.000 o/min
Elektromotor 109KS
Max obrtni moment 202 Nm
Menjač

e-CVT

Ubrzanje 0-100 km/h

8.1

Maksimalna brzina km/h

180

Prosečna potrošnja na testu l/100 km

5.8

Zapremina rezervoara

43

Cena testiranog modela

39.000 bez subvencije od 2.500 evra

  • Show Comments

  • Велимир

    Г.Угљешићу, већ неких пет-шест мијесеци разматрам набавку новог породичног аутомобила.
    Док сам ја разматрао тојоте су поскупиле 2 пута по 15так процената.

    Оно што ми се код њих свидјело су ова тестирана Корола и Рав 4 Стајл тех пакет опреме .

    Код Хјундаи то је Тусон хибрид.

    За мање пара значајно више опреме … па ме интересује Ваш став ?

    • Aleksandar Ugljesic

      Svakako zavisi dosta Vašeg od ličnog ukusa, ali svoj glas bi dao za Hyundai Tucson, u ovom slučaju zbog činjenice da je generacijski noviji model od Rav 4. Testirana 2.0 Corolla u GR Sport paketu opreme po meni je zaista odlično zaokružen model, ali i povisoke cene, čak i kada se odbije subvencija.

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Volkswagen predstavlja novi logo brenda u Frankfurtu

Volkswagen je najavio da će na septembarskom Salonu automobila u Frankfurtu predstaviti “novi dizajn ...

Mazda slavi 50 godina Wankel motora

Izmislio ga je Dr Felix Wankel, razvio nemački proizvođač automobila NSU, a dovršila Mazda. ...

Volvo meta napada hakera i sajber krađe

Volvo je bio na meti napada i krađe hakera i to najosetljivije odeljenje kompanije ...

Još malo pa gotovo…

Od predstojećeg leta BMW počinje sa prodajom osvežene Serije 1 koja je od 2011. ...

Kako radi centralni diferencijal WRC automobila?

Centralni diferencijal je promenio svet WRC-a zauvek, a evo i objašnjenja kako on radi ...

Da li je Toyota Rav 4 bez hibrida i dalje privlačna?

Toyota ne forsira slučajno svoje hibridne pogone, ali, barem kod nas, još uvek je ...