WRC – Švedski reli Lapiju u fabričkom Hyundaiju i20 Rally 1, što je nakon Monte Karla druga pobeda zaredom za tim Hyundai
WRC – Švedski reli Lapiju u fabričkom Hyundaiju i20 Rally 1, što je nakon Monte Karla druga pobeda zaredom za tim Hyundai. Za razliku od evropskih skijališta koja su problemu sa snegom, Švedski reli ga je, po običaju, imao sasvim dovoljno, zajedno sa ledom koji je mnoge favorite koštao plasmana.
Reli je u petak poveo aktuelni WRC šampiona Sveta Kale Rovanpera, koji je zvanično ove sezone na odmoru, ali će povremeno nastupati za tim Toyota. Međutim, mladi Finac nije dugo bio vodeći, samo do trećeg brzinskog ispita, kada je izleteo sa staze, udario u nanos snega koji je oštetio Toyotu GR Yaris, a za Rovanperea označilo kraj relija u Švedskoj. Kao i u Monte Karli, povratnik u fabrički tim Hyundai Ott Tanak je pre vremena završio takmičenje i to već u petak, kada je u trećem brzincu, na sličan način kao i Rovanpere završio reli sa oštećenim automobilom. Pravo niotkuda, u vođstvu se našao fabrički vozač Toyote Takamoto Katsuta, koji će biti vodeći do sedmog brzinca u petak. Međutim, japanski vozač nije navikao na ulogu vodećeg. Po sopstvenom priznanju, previše je forsirao, napavio grešku i završio sa oštećenim Yarisom zaglavljen u snegu pored staze.
Početak relija u petak obeležila je kontroverza. Fabričkom vozaču Hyundaija Thierryu Neuvilleu se pred sam start šestog brzinca ugasio i20 Rally 1, a Neuville i njegov suvozač Martin Wydaeghe su se rastrčali oko vozila, nekako ga startovali, izašli na stazu ali uz kaznu zbog kašnjenjenja. Konkurencija je odmah počela da komentariše kako je sa Hyundaijem sve u redu, ali Neuville taktizira i želi što kasnije na stazu kako bi drugi raščistili sneg sa staze koji je padao. Sa svoje strane, WRC tim Hyundai je objavio da je posada imala problema sa pumpom za gorivo niskog pritiska i da nije bilo ni reči o taktiziranju. Prvi dan WRC relija Švedska ući će u istoriju zahvaljujući Oliveru Solbergu, koji je prvi dan završio na trećem mestu, ali u inferiornom automobilu Škoda Fabia WRC2.
Od sedmog brzinca u petak, pa sve do kraja WRC Švedskog relija u vođstvu je bio Esapekka Lappi, povratnik u Hyundai, dok je na drugom mestu bio odlični Francuz Adrien Foumaux u M-Sport Ford Pumi, dok je na trećem mestu bio vozač Toyote Elfyn Evans. Nedlju je najbolje iskoristio Evans, koji je u Toyoti Yaris uspeo da prestigne Fourmauxa i WRC reli u Švedskoj završi na drugom mestu sa 29 sekundi zaostatka iza Lappija koji je uspeo da sačuva vođstvo, a 18.3 sekunde ispred Fourmauxa koji iz Švedske odlazi sa mnogo poena zahvaljujući trećem mestu. Koliko toliko se na kraju relija u plasmanu oporavio i Neuville, koji je završio na četvrtom mestu i zadržao vođstvo u generalnom plasmanu WRC šampionata sveta.
Naredni WRC reli sezone 2024. voziće se u Keniji od 28. do 31. marta.
Generalni plasman WRC šampionata sveta
Vozač | Poena |
---|---|
Neuville | 48 |
Evans | 45 |
Fourmaux | 29 |
Ogier | 24 |
Tanak | 21 |
Lappi | 19 |
Katsuta | 12 |
Rovanpera | 11 |
Solberg | 8 |
Mikkelsen | 6 |
Pajari | 6 |
Linnamae | 4 |
Show Comments