Test Hyundai Kona 1.6 T-GDI otkriva nam potpuno novu drugu generaciju kompaktnog SUV-a iz Južne Koreje
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2024/01/Hyundai_Kona_2023_028_resize.jpg)
Test Hyundai Kona 1.6 T-GDI otkriva nam potpuno novu drugu generaciju kompaktnog SUV-a, modela koji je i u svojoj prvoj evoluciji odlično prošao kod kupaca. Pripadnik C-SUV segmenta Hyundai Kona ima imperativ da uz kompaktne dimenzije karoserije vozaču i putnicima ponudi pre svega funkcionalnost i lako korišćenje, ali da bude i dovoljno atraktivno stilizovan kako bi se i po vizuelnoj osnovi izborio sa konkurencijom. A Hyundai Kona ima ima popriličano dug spisak onih koji žele svoj komad kolača koji se zove tržišni udeo. Zapravo, C-SUV model imaju skoro svi, od VW T-Roca, preko Škode Kamiq i Ford Pume, pa do Mazde CX30 i Renault Captura i mnogih drugih.
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2024/01/Hyundai_Kona_2023_020_resize.jpg)
Kako bi nastavio uspešnu priču sa Konom, Hyundai je ovom modelu u drugoj generaciji dodelio nove dimenzije, povećan međuosovinski razmak i mnogo novih, aktuelnih tehnologija. Uz povećanje međuosovinskog razmaka od 60 mm, Hyundai Kona je dobila i karoseriju produženu za 150 mm, čime je od odbojnika do odbojnika stigla na 4.355 mm, uz dodatnih 25 mm u širini vozila. Drugim rečima, Hyundai Kona druge generacije, koja je formalno model za 2024. godinu, trebala bi nuditi više kabinskog prostora, a samim time i vežu funkcionalnost. Po osnovi ugrađenih ovih tehnologija, Kona bi trebala biti Hyundai Tucson u manjem pakovanju, ali i sa drugačijim, urbanijim stilom.
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2024/01/Hyundai_Kona_2023_021_resize.jpg)
Nova Hyundai Kona svoj stil duguje i činjenici da je u osnovi razvijana kao električni automobil, koji je dobio i motore sa unutrašnjim sagorevanjem, umesto uobičajene obrnute prakse. Šta god da je razlog, ovaj model je i na prednjem i na svom zadnjem delu dobio LED trake koje se protežu celom širinom vozila.
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2024/01/Hyundai_Kona_2023_036_resize.jpg)
Pogotovo po svom prednjem delu, tankoj LED traci na samoj ivici poklopca motora i svetlosnim grupama smeštenim nisko gotovo u ivice prednjeg odbojnika, Hyundai Kona svakako je vrlo prepoznatljiva. Sad, koliko je praktična ovakva pozicija farova koji su izloženi opasnostima od letećeg kamenja, stubića i žardinjera, drugo je pitanje, a slično važi i za zadnje svetlosne grupe u ivicama zadnjeg odbojnika.
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2024/01/Hyundai_Kona_2023_004_resize.jpg)
Šest centimetara većeg međuosovinskog razmaka, a pogoto 15 centimetara veća dužina karoserije u autoindustriji su velike brojke i trebale bi da donesu mnogo toga. Nova Hyundai Kona u poređenju sa prvom generacijom ima kabinski prostor iz jedne potpuno nove ere i malo toga zajedničkog se može videti. Evidentan je minimalistički stil sa pravilnim ugaonim formama, koji je kabinu očistio od svega nepotrebnog. Prostora ima, za 4.3 metara dugi automobil, iznenađujuće mnogo, i to kako objektivno tako i subjektivno.
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2024/01/Hyundai_Kona_2023_007_resize.jpg)
Stari trik sa svetlim bojama enterijera uz dodatni panoramski otvor krova koji u kabinu pušta mnogo svetla stvara osećaj dodatne prostranosti i vedre atmosfere. Sa svoje strane, minimalizam donosi i prostor za odlaganje sitnica na sve strane, a činjenica da je komanda menjača premeštena iza upravljača, oslobodila je centralnu konzolu za bežični punjač telefona, panel sa komandama i selektrom modova vožnje i držač za šolje. Sve skupa, Hyundai Kona ima uredno organizovanu i prostranu kabinu i kojoj je sve podređeno funkcionalnosti.
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2024/01/Hyundai_Kona_2023_003_resize.jpg)
A Hyundai Kona je prošla kroz digitalizaciju. Armaturom dominira jedan veliki ekran ispod kojega su ui jednom kućištu instrument tabla i višenamenski ekran sa svojim 12.3” dijagonalama, što je til iz modela Ioniq 5. Ko voli jednostavne i ne preterano šarene grafike biće svakako zadovoljan. A biće zadovoljni i oni koji umesto lutanja po ekranu i menijima žele jednostavan i očigledan pristup komandama provetravanja i klimatizacije. Hyundai Kona sa najsnažnijim motorom i najvišem paketu opreme prepuna je elektronskih asistencija, uključujući, obzirom na automatski menjač, i HDC.
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2024/01/Hyundai_Kona_2023_006_resize.jpg)
Infotejment se jednostavno koristi, operativna platforma je vrlo brza, a jasno je i da Kona dosta toga po ovom pitanju deli sa pomenutim modelom Tucson. Ono što ne deli je novi Bose audio sistem vrlo prijatnog zvuka, kakav smo upoznali u modelu Hyundai Ioniq 5. Ono što će možda ponekoga iznenaditi je odsustvo pepoznatljivoh slova H iz centra upravljača, na čije mesto je došla jednostavna linija.
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2024/01/Hyundai_Kona_2023_002_resize.jpg)
Po običaju, na naš test stigla je maksimalno opremljena verzija ovog modela, iznad koje je samo N-Line verzija, sa vrlo malo toga preko onoga što nudi Ultimate paket. To znači da su prednja sedišta presvučena veštačkom kožom, a pored elektropomičnog podešavanja sa dve memorije, raspolažu i ventilacijom i grejanjem. Iako su naizgled poprilično duboko profilisana i nude dobro držanje tela u krivinama, prednja sedišta su zapravo široka, pa će se i osobe korpulentnije građe udobno smestiti na prednja sedišta, a imati i poprilično prostora u ramenom delu.
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2024/01/Hyundai_Kona_2023_009_resize.jpg)
Zadnja klupa je takođe lagano profilisana pa će putnici u krivinama ostati na svom mestu, ali podjednako važno je i da je ponuda prostora za kolena i glave odlična, pogotovo u odnosu na gabarit vozila. Dodatni komfor donose i posebni ventilacioni otvori za zadnji deo kabine.
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2024/01/Hyundai_Kona_2023_013_resize.jpg)
Sa svojih 466 litara zapremine koji se preklapanjem naslona zadnje klupe povećavaju do 1.300 litara, prtljažnik je sasvim dovoljan mada ne i rekordan u ovom segmentu automobila. Ono što svakako nije za ponos marki Hyundai je poprilično skromna završna obrada tapacirunga, što je šteta obzirom na dobar ukupan utisak o kvalitetu materijala i preciznosti uklapanja kabinskog prostora.
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2024/01/Hyundai_Kona_2023_026_resize.jpg)
Za novu Konu Hyundai je (u zavisnosti od tržišta) obezbedio popriličan izbor pogona. Osnovni je 1.0 Turbo benzinac sa 120 KS, HEV kombinacija donosi 141 KS, 1.6 T-GDI ima 190 ili 198 KS, a postoji i 2.0 verzija sa 147 KS (ne nudi se na našem tržištu), a uskoro dolazi i Kona Electric. Testirani model bio je opremljen napred poprečno smeštenim 1.6 turbo benzincem sa direktnim ubrizgavanjem, sedmostepenim DCT menjačem i pogonom na svim točkovima. Za sve pogonske opcije prednje oslanjanje je sa MacPherson opružnim nogama, dok je pozadi kod slabijih verzija torziona osovina, a kod snažnijih multilink osovina.
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2024/01/Hyundai_Kona_2023_032_resize.jpg)
Sa svojih skoro 200 KS Hyundai Kona 1.6 T-GDI je odlično motorizovan kompaktni crossover. Šta više, iznenađujuće dobro motorizovan u odnosu na pitomu pojavu karoserije. Sa lakoćom uverljivo ubrzava kako iz mesta, tako i pri izlasku iz krivine a i u međuubrzanjima prilikom preticanja. Ogibljenje je po pitanju trima srednje tvrdo. Što donosi udobno vozilo, ali podnošljivo naginjanje u krivinama. U osnovi, neko bi mogao oceniti i možda malo previše naginjanja, ali pre svega ovo nije sportski automobil nego udoban porodični crossover. Upravljanje je prijatno direktno, a kočenje odlično ukomponovano sa snagom motora. Ono što svakako zaslužuje odlične ocene su preglednost iz vozila a i pomoć kamera kako napred i pozadi, tako i bočnih koje se aktiviraju uključivanjem pokazivača pravca.
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2024/01/Hyundai_Kona_2023_027_resize.jpg)
Hyundai Kona 1.6 T-GDI je vrlo tih automobil praktično u svim režimima vožnje. Kada se sve sabere i oduzme jasno je da je Hyundai imao vrlo jasno definisan cilj ovim modelom. Dobro ukomponovan automobil, komforan, jednostavne eksploatacije, a ko poželi uz snažan motor i pogon na svim točkovima. I da, u odnosu na prvu Konu, verzija za 2024. značajno je kompletniji i tehnološki napredniji model.
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2024/01/Hyundai_Kona_2023_024_resize.jpg)
U osnovi, jedino što smo očekivali na boljem, tačnije, nižem nivou je potrošnja. Sa prosečnom potrošnjom od blizu 8 l/100 km, Hyundai Kona 1.6 T-GDI ne spada u najštedljivije, pa makar i imala 200 KS, pa makar pri konstantnim brzinama na autoputu kada se potrošnja ne spušta ispod 7.4 l/100 km. Da dobro motorizovan i odlično opremljen automobil mora dobro i da se plati nije nikakva novina. Testirani, ponavljamo odlično opremljeni, model Hyundai Kona 1.6 T-GDI Ultimate košta 37.290, dok je početna cena za 1.0 Style verziju ovog modela, sa 120 KS, šetostepenim manuelnim menjačem i pogonom na prednjim točkovima od 27.990 evra.
Model | Hyundai Kona 1.6 T-GDI AWD |
Dužina/ širina/ visina (mm) | 4.384/ 1.862/ 1.610 |
Međuosovinski razmak (mm) |
2659 |
Masa vozila praznog (kg.) |
1580 |
Maksimalna dozvoljena masa vozila (kg.) |
2020 |
Dozvoljena masa prikolice sa kočniciom kg |
1300 |
Zapremina prtljažnog prostora (l) | 466/1.300 |
Motor |
Benzinski / Turbo |
Gorivo |
Benzin |
Broj cilindara/ ventila | 4/16 |
Radna zapremina (ccm) | 1.598 |
Snaga pri o/ min. (KS) | 198 pri 6.000 |
Maksimalni obrtni moment pri o/ min. (Nm) | 265 / od 1.600 do 4.500 o/min |
Menjač | 7 DCT |
Ubrzanje 0-100 km/h | 8.1 |
Maksimalna brzina km/h | 210 |
Prosečna potrošnja na testu l/100 km |
7,8 |
Zapremina rezervoara |
47 |
Cena testiranog modela | 37.290 evra |
Show Comments