fbpx

Porsche se (stvarno) vraća na Leman

Ako je neko i posumnjao, sada je potvrđeno i u slikama – Porsche se stvarno vraća na Leman 2023. godine

Svi oni koji su pomislili da nisu dobro pročitali – istina je, Porsche se vraća na Leman u najjaču LMDh (Le Mans Daytona hybrid) klasu, a na start će izaći 2023. godine. Šta više, Porsche ne samo da je još jednom potvrdio ovi, za ljubitelje auto sporta, sjajnu vest, nego je čak i objavio slike svog budućeg trkačkog automobila. Šta više, Porsche ne samo da je dodao da će na stazu stići 2023. godine nego da to planira uz pobede. Pišemo u množini pobede, obzirom da će se takmičiti u WEC ( World Endurance Championship), ali i u američkom WeatherTech SportsCar Championship.
Za one koji pažljivije prate WEC, to znači da će 2023. debitovati na stazi na kojoj je najuspešniji proizvođač – Lemanu. Porsche je sa 19 pobeda najuspešniji proizvođač na trci 24 časa Lemana.
Čuveni nemački proizvođač sportskih automobila iz WEC, a samim tim i sa Lemana se iz LMP1 klase povukao 2017. čime je Toyota ostala jedini fabrički tim u najjačoj klasi prototipova.
LMHd klasa kojoj će se priključiti Porsche, a startovaće od 2023. biće najjača klasa, koja je pod zajedničkim pravilima koje su usaglasili američka IMSA (International Motor Sports Association), i ACO (Automobile Club de l’Ouest), koja se još uvek “polira”, ali će značiti da se sa istim automobilima može takmičiti u WEC i kao i u trkama koje se održavaju u Americi, što do sada nije bio slučaj.
Porsche je objavio par skica budućeg bolida, ali LMDh klasa razvija se i sa štednjom u vidu, pa će svi timovi koristiti automobile koje će napraviti jedan od četiri proizvođača – Dallara, Ligier, Multimatic ili Oreca, a pogon će obavezno biti hibridni. Masa vozila će biti oko 1.100 kilograma, a pogon oko 680 KS. Oliver Blume, CEO Porschea kaže da će sa ovako “pomirenim” klasama konačno sa istim hibridnim vozilom moći da učestvuju u klasicima trka izdržljivosti kao što su Leman, Sebring i Daytona, bez da se troškovima “obije” banka. Iako je i Audi nedavno objavio da se vraća na Leman, za sada nije jasno kako ista informacija ali iz druge marke Volkswagen Gruše uticati, i da li će uticati.
Treba znati da LMDh nije zamena za LMH (Leman hiperautomobile) koji će biti najviša klasa WEC, ali koja neće moći da se takmiči van WEC šampionata, za razliku od LMDh. Takođe,za razliku od LMH, neće morati da proizvedu 25 drumski legalnih hiperautomobila. Za sada, u LMH klasu kao proizvođači ulaze Toyota, Peugeot i Scuderia Cameron Glickenhaus.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Da li Isuzu nešto smera ili se samo hvali?

Da li Isuzu samo demonstrira svoje umeće, ili se iza upravo predstavljenih koncepata nalazi ...

Nismo nudi program fabričke restauracije modela Skyline GT-R

Nissanovo sportsko odeljenje Nismo je pokrenulo program kompletne restauracije modela modela Skyline GT-R Obzirom ...

Yamaha predstavila elektromotor za hiperautomobile

Yamaha svakako ne skida svoj fokus sa motocikala i rekreativnih vozila, ali gleda i ...

Novi Seat Leon “Best Buy’’ automobil za 2021.godinu

Novi Seat Leon je izglasan od strane evropskih automobilskih novinara kao “Best Buy automobil ...

Predstavljena Toyota Yaris Cross GR Sport

Toyota proširuje svoju paletu kompaktnih SUV vozila game Yaris Cross uvođenjem nove GR SPORT ...