fbpx

Test Renault Megane Conquest – osvajač pogleda

Moda je čudo, a da bi se bilo moderan, mora se nositi pomodno – Renault kupcima nudi Megan Conquest prvi kupe SUV, u skladu sa modom

Moda je pravo čudo ali i velika sila. I žene i muškarce uklapa svake sezone u kalup kakav želi, a ispred svega, u kalup kakav odgovara industriji. I automobilska industrija je sila koja vešto želje i ukuse kupaca usmerava u pravcu koji joj odgovara, ponajviše iz komercijalnih razloga – tamo gde će proizvođač najviše zaraditi. A u svojim strategijama ume da ode do paradoksa od koji je najveći da se u eri gašenja motora sa unutrašnjim sagorevanjem i opšte ekološke savesnosti u prvi plan stavljaju SUV i crossover modeli, veći, viši i teži od svojih pandana od kojih su po pravilu nastali, što podrazumeva i veću potrošnju. Iz ugla proizvođača, SUV i crossover modeli su skuplji i na njima se više zaradi.
Čemu ceo ovaj uvod? Da bi lakše stigli do razloga zbog kojeg se i Renault priklonio onima koji u ponudi imaju kupe SUV. Po jednima formatu karoserije koji ubija funkcionalost i nepotrebno smanjuje raspoloživi prostor u kabini, ali po drugima forma koja oduševljava.
Renault je do svog prvog SUV-Coupe modela došao malo nekonvencionalnijim putem nego što bi se to moglo pretpostaviti. Za početak, iako se zove Renault Megane Conquest (odnosno na većini evropskih tržišta Arkana, bez Megane u imenu) vezu sa popularnim francuskim hatchbackom C segmenta ima po pitanju motora, menjača i elemenata enterijera. Međutim, iako znatno veći model, za donji postroj koristi CMF-B platformu, na kojoj se nalaze aktuelni Clio i Captur. Razlog je prilagodljivost ove platforme hibridnom pogonu koji Megane Conquest ima u svakom slučaju.
SUV coupe karoserija kao koncept pripisuje se BMW-u, koji je u toj formi ponudio svoj X6. Ne, nije tačno da je BMW rodonačelnik SUV Coupe stila. Skoro 30 godina pre BMW-a to je učinio AMC (American Motor Co) svojim modelom Eagle, koji je imao čak i 4×4 pogon, i to 1980. godine kada je počeo da se proizvodi. A primera ne možda bilo i više.
U interpretaciji Renaulta, SUV Coupe Megane Conquest zaista ima C stubove pod izrazito oštrim uglom i površinom velika vrata prtljažnika. Renault Megane Conquest ima sasvim ozbiljan nastup. Sa svojih 4.56 metara, 2.729 metara dugim međuosovinskim razmakom i povišenim klirensom na 200 mm ne deluje glomazno, ali deluje uverljivo, pogotovo u RS Line paketu opreme i pogotovo na točkovima od 18”, doduše, relativno uskih pneumatika 215/55. Iako likom prednjeg dela neodoljivo podseća na Megane, u profilu i zadnjem delu situacija je potpuno drugačija – ovo je jedinstven Renault.
Da li je zasluga forme ili atraktivne boje testiranog vozila, ali, za Megane Conquestom se okreću glave. Možda i zato što je BMW X4 za “radničku klasu”, kako ga neko nazva u komentarima, možda ironično, ali…
Doduše, ako već među bavarskim modelima tražimo pandan – ne postoji, kada su dimenzije u pitanju. X4 je duži 20 cm, a X2 kraći isto toliko, tek da se zna. I Kia XCeed je pripadnik sličnog segmenta, ali 16 cm kraći. Očigledno, Renault je pažljivo segmentno pozicionirao svoj SUV Coupe prvenac.
Poslovično, kupe forma karoserije sa niskim zadnjim delom umanjuje funkcionalnost vozila. To u slučaju Renaulta Megane Conquest definitivno nije slučaj. Ponuda prostora je vrlo dobra, kako napred tako i pozadi. Lepo oblikovana elektropomična RS Line sedišta svakako doprinose dobrom osećaju, ali ne mogu doprineti činjenici da se na prednja dva sedišta čak dobija osećaj i većeg automobila.
Pozadi ponuda prostora nije platila cenu kupe forma karoserije. Na zadnjoj klupi ima ga dovoljno za odrasle čak i visine i malo preko 180 cm, kako za kolena tako i za glave, što je pomalo čak i iznenađujuće.  U Renaultu Megane Conquest četiri odrasle osobe bez problema mogu na duži put.
I za prtljag će se naći dovoljno prostora. Prtljažnik ima dvovisinski pod, a zapremina mu je više nego dovoljnih 515 litara, koja može da poraste do 1.269 preklapanjem naslona zadnje klupe u odnosu 60:40.
U osnovi što se enterijera tiče nedostajalo nam je malo senzacije i iznenađenja, obzirom da smo naišli na sve poznato iz nedavno osveženog modela Renault Megane i aktuelnog Clia, pa čak i modela Dacia. Sa druge strane, ozbiljnijih primedbi po pitanju enterijera nema.

Izrada deluje solidno i precizno, materijali korektno, a pogotovo već pomenuta sedišta najvišeg RS Line paketa opreme uz koje idu i sportske aluminijumske papučice, i detalji na armaturi u stilu ugljeničnih vlakana.
Digitalna instrument tabla i infotejment su isti kao u osveženom Meganeu. Instrument tabla može imati tri grafike prikaza u skladu sa jednim od tri odabrana moda vožnje, koji se moraju selektovati kroz ekran infotejmenta osetljiv na dodir. Pretraživanje funkcija je jednostavno i intuitivno, bez nepotrebnih i komplikovanih podmenija, koji skreću pažnju kada se sistem koristi u vožnji.
Donji postroj za Renault Megane Conquest je kombinacija prednjih MacPherson opružnih nogu i polukutog zadnjeg oslanjanja sa torzionom osovinom. Pogonska ponuda svedena je na dva motora i tri snage. Početak ponude je sa testiranim 1,3 TCe 140 turbo benzincem sa 140 KS. Prati ga malo snažnija verzija istog motora sa 160 KS, a Renault se opštem trendu hibridizacije priklonio E-Tech 145 Hybrid pogonskom kombinacijom 1.6 benzinca i dva elektro motora.

Menjač je u svakom slučaju sedmostepeni EDC sa dvostrukom spojnicom, a mora se pomenuti i da motori sa 1.3 TCe oznakom imaju sistem blagog, tačnije mikro hibrida na 12 V, koji uz pomoć elektromotora i male baterije smeštene ispod suvozačevog sedišta donose dodatnih 20 Nm pogonskom sistemu, a baterija se strujom puni rekuperacijom prilikom kočenja. U bilo kojoj pogonskoj opciji, Renault Megane Conquest je sa pogonom na prednjoj osovini.
Obzirom na nešto višu karoseriju i povišen klirens od tla, ne iznenađuje što je Renault Megane Conquest dosta tvrdo trimovan kako bi predupredio ljuljane i naginajnje u krivinama. I to je sasvim uspešno apsolvirano čak i uz pneumatike visokog profila koje služe kao dodatni amortizer. Ovaj model nije preterano velik ljubitelj neravnina i svaku će javiti udarcem.

Međutim, ono što je definitivno vrlina, a važno je pri putovanju, zvučna izolacija je odlična, pa kvalitetni Bose audio sistem lako dolazi do izražaja bez da nadjačava buku vetra i kotrljanja točkova. Turbo benzinac već dobro poznajemo iz brojnih modela, a obzirom na ne previše velikih 260 Nm, doduše već od 1.750 o/min, dobro dođe činjenica da Renault Megane Conquest nije previše teško vozilo. Masom od nešto preko 1.300 kilograma čak spada u klasu lakših crossovera.
Da maksimalne obrtne momente dohvata rano, ovaj agregat pokazuje pri oštrijem polasku, kada već malo grublje pritiskanje gasa u akciju stavlja sistem kontrole proklizavanja. Ipak, sa raspoloživih 140 KS ne deluje da Renault Megane Conquest ima viška snage. Zapravo, u Sport modu vrlo je živahan, ali u standardnom, koji je aktivan pri svakom startovanju motora, nije fascinantan a za oštrije ubrzanje, papučica gasa mora se ozbiljno pritisnuti. I možemo samo da pretpostavima da je ovakva postavka modova vožnje posledica ispunjavanja Euro 6 normi.

Ubrzanje do 100 km/h je na granici od 10 sekundi, a maksimalna brzina od 205 km/h sasvim pristojna i dovoljna, obzirom da nigde nije dozvoljena. Sedmostepeni menjač sa dvostrukom spojnicom svoj posao obavlja korektno, iako se za brže promena stepena prenosa naniže bolje pokazuju papučice menjača na upravljaču i manuelna promena do potrebnog stepena prenosa. Ono što bi moglo spadati u mane Renault Megane Conquest je činjenica da se prosečna potrošnja dosta teško spušta ispod 8 l/100 km, ali se lako penje preko ove brojke. Već pri konstantnoj brzini od 130 km/h potrošnja je oko 7.0 l/100 km, doduše uz konstantno upaljen klima uređaj.
Po pitanju upravljivosti Renault Megane Conquest definitivno nije na nivou gore pomenutih bavarskih predstavnika, niti ih direktno poredimo, ali konstatujemo da ovaj Francuz nije daleko. Balans vozila je vrlo dobar, progresivno servo pojačano upravljanje direktno, a sistem automatskog centriranja upravljača koji kroz krivinu ima tendenciju da se lagano ispravlja, nekome će se dopasti, a nekome neće – stvar ličnog ukusa i želja.
U osnovi deluje da je Renault Megane Conquest napravljen da i uz sportski nazvanu RS Line opremu i dalje bude vozilo koje se lako koristi u gradu, a potpuno nezahtevno i udobno vozi na otvorenom putu. Kao i kod većine kupe karoserija, i ovde su problematični mrtvi uglovi u zadnjoj polusferi prouzrokovani debelim i strmim C stubovima, a i malom efektivnom površinom stakla kroz koju se gleda unazad. Zbog toga, kameru za vožnju u nazad koja je deo RS Line paketa opreme.
Na kraju, Renault Megane Conquest naravno da nije BMX X4 za radničku klasu. Mi smo se šalili, a i čitalac koji je komentarisao naše fotografije na društvenim mrežama, poredeći ga čak sa modelom X6. Ipak, nismo se šalili da prvi Renault SUV coupe izgleda odlično, vozi se vrlo solidno, i time što je kupe, baš ništa nije izgubio na funkcionalnosti. E sad, radnička klasa, barem kod nas, ne uklapa se u profil kupca ovog vozila, to dobro znamo. Cena za Renault Megane Conquest sa motorizacijom kakva je testirana startuje od 24.990 evra, dok testirani model u najvišoj RS Line opremi sa 1.3 TCe 140 motorom košta od 29.590 evra, ali moramo dodati da snažnija verzija od 160 KS košta samo 400 evra više, pa iako je nismo probali, možemo proceniti da je vredna doplate.

Model

Renault Megane Conquest 1.3 TCe 140 EDC

Dužina/ širina/ visina (mm) 4.568/ 1.820/ 1.576
Međuosovinski razmak (mm)

2.720

Masa vozila praznog (kg.) 1.336
Maksimalna dozvoljena masa vozila (kg.)

1.876

Zapremina prtljažnog prostora (l)

515/1.269

Motor

Benzinski, turbo

Gorivo

Benzin

Broj cilindara/ ventila 4/16
Radna zapremina (ccm)

1.333

Snaga pri o/ min. (KS) 140 / 4.500 – 6.000 o/min
Maksimalni obrtni moment pri o/ min. (Nm) 260 od 1.750 do 3.500 o/min
Menjač DCT 7 brzina
Ubrzanje 0-100 km/h

9.8

Maksimalna brzina km/h

205

Prosečna potrošnja na testu l/100 km

8.0

Cena testiranog modela od 29.540 evra
  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Kanada ima problem sa losovima koji ližu automobile

Posetioce planinskog gradića u Nacionalnom parku Džasper u Kanadi dočekala je vrlo zanimljiva poruka ...

Trajalo je ali je ipak stigao – novi VW Polo

Čitavih osam godina aktuelni Polo je na sceni, i bilo je krajnje vreme da ...

Predstavljen novi Porsche Taycan Sport Turismo

Porsche Taycan Sport Turismo je najnovija varijanta karoserije inovativnog električnog sportskog automobila marke Porsche ...

Volkswagen T-Cross stiže 25. oktobra

Volkswagen je službeno najavio premijeru modela T-Cross za 25. oktobar, a početak prodaje u ...

Volkswagen sprema svoj prvi crossover kabriolet

Volkswagen je najavio planove za proizvodnju novog crossover kabrioleta, čija osnova će biti nedavno ...

Seat Ateca osvežena i dobila novi motor

Iako je malo vidljivo Seat Ateca je osvežena, a najveća novina se nalazi u ...